Yoga undervisning

Fra september 2017 underviser jeg hovedsagelig i mit og Hanna Permins yogastudie Yoga med vinger i Valby.

Ud over, at yogaen gør dig stærkere og mere smidig, har den mange andre gavnlige virkninger. At dyrke yoga kan hjælpe dig slippe spændinger, mindske stress og få et bedre immunforsvar. Men det vigtigste af alt er, at du vil komme i kontakt med din krop – dig selv.

Under en yogatime vil du forhåbentlig kunne mærke din krop, følelser, tanker og, ja – selveste livet, som suser i os alle sammen, konstant! Med min yoga-undervisning ønsker jeg at inspirere dig til at give mere slip – turde mere – stråle mere. Og mærke mere ro og glæde!

Jeg underviser i hatha – og vinyasa-stil:

Hatha yoga
Hatha yoga er en yogapraksis, der indeholder klassiske yogastillinger, meditation og åndedrætsøvelser – oftest udført i et roligt tempo med pauser mellem stillingerne. Fokus i Hatha Yoga er typisk på at udføre de klassiske stillinger korrekt og efter kroppens kunnen – og at mærke kroppen.

Ha betyder ’sol’ på Sanskrit og tha betyder ‘måne’. Hatha repræsenterer dualiteterne i livet – yin og yang, maskulin og feminin, mørke og lys. Hatha Yoga forsøger at balancere disse modstående kræfter.

Vinyasa yoga
Vinyasa yoga betegner de mere dynamiske former for yoga, hvor yogastillingerne udføres i et hurtigere tempo og bliver sat sammen i kortere eller længere sekvenser. Der er sjældent pause mellem stillingerne og fokus er på at skabe flow og at bevæge kroppen i takt med åndedrættet.

I Vinyasa yoga er overgangen fra én stilling til en anden lige så vigtig som dét at være i en stilling. Det vedvarende fokus på bevægelse og åndedræt kan frembringe en tilstand af meditation i bevægelse. Ved udførslen af Vinyasa yoga dannes der meget varme i kroppen og det hjælper til at udskille affaldsstoffer.